Пенсійний фонд України інформує
19.05.2021
Про перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам
Статтею 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що з 1 квітня, без додаткового звернення особи до органів Пенсійного фонду, проводиться перерахунок пенсій особам, які після призначення/попереднього перерахунку пенсії продовжували працювати та набули не менше ніж 24 місяці страхового стажу, але після призначення/попереднього перерахунку пройшло не менше ніж 2 роки. Відповідно до статті 24 зазначеного Закону після 1 січня 2004 року обчислення страхового стажу здійснюється за даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування на підставі поданих страхувальником звітів та після надходження даних про сплату єдиного внеску. З 1 січня 2021 року набрали чинності зміни до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Податкового кодексу України, якими передбачено подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб щокварталу (замість щомісячної). Строки подання такої звітності згідно з Податковим кодексом України становлять 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу. Тому дані про страховий стаж за I квартал 2021 року будуть відображені в Реєстрі в травні˗червні поточного року.
Отже, автоматичний перерахунок працюючим пенсіонерам буде проведено після надходження відомостей про сплату єдиного внеску за цей період. При цьому розмір пенсії буде перераховано з 1 квітня поточного року та здійснено відповідну доплату.
Працюючі пенсіонери, у яких станом на 01.04.2021 не виконуються вказані вище умови щодо страхового стажу, після набуття права на такий перерахунок можуть не чекати наступного автоматичного перерахунку та особисто звернутися з відповідною заявою до органів Фонду.
16.04.2021
Зміни в організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги
Кабінетом Міністрів України 29 березня 2021 року прийнято постанову №277 “Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України”.
Відповідно до постанови, до 1 вересня 2021 року Пенсійний фонд України проведе перший конкурс для відбору організацій, які здійснюватимуть виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України. До його проведення виплату і доставку пенсій здійснюватиме АТ “Укрпошта”.
За місцем фактичного проживання з 1 вересня 2021 року отримуватимуть пенсії та грошову допомогу:
- люди з інвалідністю І групи;
- особи, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду;
- особи, які досягли 80-річного віку;
- одержувачі державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та допомоги на догляд.
Особи з вищезазначених категорій отримуватимуть пенсії та грошову допомогу за власним вибором: або через організацію, відібрану на конкурсі, або через обраний самостійно банк з числа уповноважених.
Інші категорії пенсіонерів, які сьогодні отримують виплату у відділеннях АТ “Укрпошта” або з доставкою додому листоношами, до 1 вересня 2021 року повинні обрати один з уповноважених банків для здійснення подальшої виплати пенсій з переліку.
У разі, якщо до визначеного терміну громадяни не зроблять вибір, виплата пенсій кожному з таких одержувачів з 1 вересня 2021 року здійснюватиметься через поточний рахунок в АТ “Ощадбанк”, який буде відкритий за зверненням органу Пенсійного фонду України, про що одержувача буде проінформовано. Громадяни можуть будь-коли змінити уповноважений банк за власним бажанням.
Додаток: перелік уповноважених банків, через які має здійснюватися виплата пенсій, грошової допомоги у 2021 році.
Заступник начальника Головного управління Тетяна КОШЛАТА
06.04.2021
Зміни до порядку виплати допомоги на поховання та недоодержаної пенсії з 01 квітня 2021
З 01.04.2021 набуває чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1279 «Деякі питання виплати пенсій та грошової допомоги».
Відтак, виплата допомоги на поховання та недоодержаної пенсії померлого пенсіонера органами Пенсійного фонду України, з 01.04.2021, здійснюватиметься шляхом зарахування коштів на рахунок відкритий заявником в банківській установі із зазначенням карткового рахунку у міжнародному форматі ІBAN.
У зв’язку з цим при прийомі та реєстрації документів для виплати допомоги на поховання та недоодержаної пенсії померлого пенсіонера необхідно подати:
- відкритий картковий рахунок у форматі IBAN;
- документ, що посвідчує особу заявника (паспорт, ідентифікаційний код);
- свідоцтво про смерть,;
- витяг з Державного реєстру актів цивільного стану про смерть або довідка про смерть.
Додаток: перелік уповноважених банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ.
Заступник начальника Головного управління Тетяна КОШЛАТА